Ir al contenido principal

Entradas

The Mold (El molde)

After years of               forcing me                 Tras a ños de           into the                        obligarme a   mold,                             encajar en             you                                      el molde     cannot     ...

#ParoenOcumare

I witnessed the sunrise of the day in which we decided not to wake up.  #ParoenOcumare (Strikes in Ocumare) © 2015 Grecia Albornoz

Canciones solitarias/ Solitude songs

canciones solitarias abundan aquí incomprensiones se desbordan inundan las habitaciones desvelan y las palabras se encarcelan hasta que vengas. © 2015 Grecia Albornoz ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- solitude songs abound here incomprehension overflows flooding rooms keeps you awake and words jailed until you’re back. © 2015 Grecia Albornoz

A mi jefe // To my boss (Spanish version)

Caracas, 28 de julio de 2015 A mi jefe Muy estimado señor mío,       Le escribo esta carta para informarle mi decisión de dejar de enseñar. Esto motivado a que, hoy, habiendo el mundo pasado por muchas Escuelas del Pensamiento y habiéndose inventado muchas teorías del aprendizaje, todavía nosotros creemos que enseñar (especialmente en la universidad) consiste en transmitir conocimiento partiendo de una mente suprema toda poderosa hacia unos treinta o cuarenta estudiantes por clase.       En mi opinión, inspirados en aquellas tendencias de aprendizaje, los maestros hemos asumido diversos roles. Hemos sido instructores, auditores, desafiadores mentales, facilitadores y promotores de entornos de aprendizaje… Esto resuena mucho en mi cabeza.       Creo firmemente que ya no se necesitan maestros para “instruir” a la gente y que tampoco se necesitan maestros para aceptar  enseñar sus lec...

To my boss

Caracas, July 28th, 2015 To my boss Dear Mr.     I am writing this letter to inform you of my personal decision to quit teaching. This is motivated by the fact that, today, after having the world experienced many Schools of Thought and after having it come up with many learning theories, we still believe that teaching (especially at the university) means transmitting knowledge from an all mighty (and all knowing) supreme mind to thirty to forty students each class.   As I see it, inspired by those learning trends, teachers have assumed different roles. We have been instructors, auditors, brain challengers, facilitators and promoters of learning environments… This rings many bells in my head. I strongly believe you don’t need professors to “instruct” people anymore and you don’t need professors to quietly accept to teach your lessons every year. You don’t need professors to transmit knowledge. I believe you need professors to ch...

Silencio

© 2015 Grecia Albornoz

Support group

On the first day, they asked me what  my condition was . That seemed odd to me considering the variety of attendees. There were all sorts of people: doctors, lawyers, engineers, painters, dancers, teachers, actors. They were very different, but still they said, that in that place, there was something they all shared. Maybe I wasn’t observing things quite well.      “ We all have something here ”-the moderator explained. “ That something cannot be seen at first sight. It is not, necessarily, a lack of audition, sight, speech, or limbs, nor the possession of extra limbs, or paralysis. No, that’s not it. What we have can only be seen by those near us, those who’ve known us for years, those who’ve lived with us and have seen us light and dark. Only those ”-he paused then to ask me: “ And y ou, s ir, what is your problem? Why have you come here? ”      “ Yes... yes.... I understand… ”-I said. “ I… you’ll see, there are...

Tu / You

TÚ He llegado al conocimiento de tu personalidad, Lo que significa ser tú, porque te he visto de cerca Y he sido testigo de tus pensamientos. Puedo decir que he dibujado tus patrones Y te puedo predecir. ¿Cuántas personas pueden decir eso en este mundo? No tu madre, Porque no es para las madres Conocer la oscuridad de sus hijos, Ni tus amigos, Que son tu diversión, Ni tu pasado, Que te reconoce porque creció contigo Y siempre te recibe. Puedo decir que he llegado al conocimiento de tu persona Aunque sea finita y temporal. © 2015 Grecia Albornoz ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- You I have come to the realization of your personality What it means to be you I have seen you closely. I’m a witness of your thoughts I can say I have drawn your patterns And I can predict you How many people can say that in this world? Not even your mother, As it’s not for moth...

Sin palabras/ Wordless

Se callaron las voces. Me dejaron... Hoy no publico. © 2015 Grecia Albornoz The voices are  hushed.. They've left me. Today I won't post. © 2015 Grecia Albornoz

Para Emily/ To Emily

En mi habla Tu voz es variada A veces difusa En líneas impersonales De prefabricada belleza Pomposa Sobreelaborada Escritas como por quien necesita exageraciones para vivir. A veces es demasiado simple Misteriosa Y es la que me hace pensar En que tal vez esa sí seas tú. La voz que oculta en lo obvio Los mayores secretos De quien los acepta Como antiguos inquilinos de una recién comprada mansión. Tu palabra me ha enseñado Que poco dice mucho Y que mucho jamás comprenderá todo. Aunque no lo hayas pedido Hoy la conozco Encriptada bajo un filtro local español Aún trasciende Desobedientemente habla de tí Desde tu partida Y afortunadamente me hablará a mí Hasta la mía. © 2015 Grecia Albornoz -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- To Emily In my language Your voice changes, Sometimes it’s vague, On impersonal lines Of prefabricated beauty, Opulen...